دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 آبان 1398 - 14:47
معاون سازمان انرژی اتمی روسیه:

نیروگاه هسته‌ای بوشهر بیش از ۴۰ میلیارد کیلووات ساعت برق تولید می‌کند

معاون سازمان انرژی اتمی روسیه از تولید بیش از 40 میلیارد کیلووات ساعت برق توسط نیروگاه هسته‌ای بوشهر خبر داد.
کد خبر : 444276
61482593.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی خبرگزاری آنا،  الکساندر لوکاشیان، معاون سازمان انرژی اتمی روسیه در مراسم بتن‌ریزی رآکتورهای واحد دوم و سوم نیروگاه اتمی بوشهر، اظهار کرد: «همکاری‌های سازمان‌های انرژی اتمی بین دو کشور ایران و روسیه از قبل شروع شده بود که نیروگاه اتمی بوشهر یک جلوه‌ای از این همکاری‌هاست».


وی با اشاره به اینکه نیروگاه بوشهر بیش از ۴۰ میلیارد کیلووات ساعت برق تولید می‌کند؛ لذا انعقاد قرارداد ساخت واحد‌های نیروگاهی بوشهر اقدام مناسبی است، افزود: «باید کاری کنیم که احداث نیروگاه‌های جدید با مشکلی مواجه نشوند تا در زمان مقرر به بهره‌برداری برسد».


دانش‌ صلح‌آمیز هسته‌ای از علوم استراتژیک جهان است


بر اساس این گزارش، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر یکی دیگر از سخنرانان این مراسم بود.


او گفت: «دانش و علوم صلح‌‌آمیز هسته‌ای یکی از علوم استراتژیک در جهان است و اقتدار ایجاد و زمینه رشد ملت‌ها را فراهم می‌کند.


وی با بیان اینکه برخی از کشورهایی که تمامیت‌خواه هستند، در تلاشند تا این دانش در حوزه مدیریت و سیاست خود منحصر باشد، تصریح کرد: «با تدبیر مقام معظم رهبری و تلاش دانشمندان و مسئولان کشور این دانش در کشور رشد پیدا کرده که ساخت نیروگاه‌ اتمی بوشهر نمونه آن است».


امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه اگر جمهوری اسلامی ایران بتواند با کشورهای دوست مانند روسیه همکاری کند به سرعت سهم قابل توجهی در توسعه این دانش در جهان به دست خواهد آورد، خاطرنشان کرد: «پس از اینکه آمریکا از برجام خارج شد و بدعهدی کرد، کشورمان در برجام باقی ماند و به تعهدات خود عمل کرد؛ اما در مقابل اروپایی‌ها بدعهدی کردند و ساخت این نیروگاه و گام‌های کاهش تعهدات برجامی جمهوری اسلامی ایران می‌تواند پاسخی به بدعهدی آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها باشد».


انتهای پیام/4079/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته